Hva har vi gjort på BAKS denne måneden?

Februar


Til tross for søle, is og vann har vi funnet på mye gøy utendørs. Vi er godt i gang med kurs og gleder oss til alt som kommer med våren som er rett rundt hjørnet. Vi har valgt å avslutte kurset play fun, men kommer til å tilby dette kurset når det lar seg gjøre.

 

Lek med tall

På lek med tall har de jobbet med tallforståelse og ulike matematiske begreper. De bruker ofte spill som yatzy og stige spill for å lære barna og jobbe med matte gjennom lek. Det er flere ledige plasser på kurset, så hvis du ønsker at ditt barn skal forbedre sine mattekunnskaper er det bare å sende påmelding.

 

Formingskurs

På formingskurs har de laget malerier med isbjørn-sjablonger. Hensikten var å bevisstgjøre elevene på hva forurensning fører til for naturen, hvorfor polarisen smelter og hva dette betyr for isbjørnens liv på kloden. I forbindelse med morsdag og valentines day laget elevene garnhjerter av papp og fargerikt garn. Oppgavene på formingskurset er ofte sesong/høytid relatert og dette setter elevene stor pris på, da de som regel får med seg mesterverkene sine hjem.

 

Musikk og drama

På musikk og drama har de lekt hauk og due, mimeleken og lært ulike bevegelsesmønstre. De har lekt leken næringskjeden der barna øver på å huske rekkefølgen på dyr og de forskjellig lydene de har. De har også øvd på å speile hverandre. De har hatt Zipp, Zapp, boing og kopp og topp. Dette er to leker som barna syns er veldig gøy. På dette kurset får elvene virkelig vist seg frem, vært kreative og hatt det gøy gjennom organisert lek.

 

Forskerkurs

På forskerkurset har elevene lært om hvertprinsippet. De har også lært om balanse, reaksjonsevne og koordinasjon. De har lært hvorfor vi har de forskjellige evnene vi har og hvorfor de er viktige å ha. Elevene har også blitt bedre kjent med et mikroskop.

 

Idrettskurs

På idrettskurs har de hatt ulike stafetter, ballspill og aktiviteter. De har fortsatt å jobbe med konsentrasjon, koordinasjon og teamwork. Kursholderne er opptatt av at alle til enhver tid skal være i bevegelse og tilrettelegger aktivitetsnivå dersom det er nødvendig.