STANDADRER FOR ANSATTE PÅ BAKS
En profesjonell ansatt for foresatte
- Vi presenterer oss når vi tar telefonen
- Vi hilser alltid
- Vi er serviceinnstilte og behjelpelige
- Vi er imøtekommende og oppsøkende
- Vi informerer om hendelser med barna
- Når vi ringer foresatte angående negativ adferd, legger vi det frem på en profesjonell og rolig måte ("Jeg vil gjerne informere deg om en episode med X på BAKS i dag")
- Vi holder foresatte informerte via ukeplan, mail, hjemmeside og Facebook
En god voksenperson for barna
- Vi hilser alltid på elevene
- Vi sørger for at hvert enkelt barn blir sett og hørt
- Vi er engasjerte og oppsøkende
- Vi aktiviserer passive barn
- Vi følger med på Vennebenken
- Vi er synlige og har gule vester ute
- Vi følger godt med på eget uteområde, men vi har øynene med på hele skolegården
- Vi griper alltid inn i konflikter og forsøker å løse konflikten sammen med elevene
- Vi gir elevene konstruktive tilbakemeldinger
- Vi roser elevene når de lykkes og tar gode valg, og vi har fokus på positiv adferd
- Vi er tydelige og konsekvente, og sørger for å ha klare regler for elevene
- Vi er gode rollemodeller for barna