Hovedseksjon

Standarder

STANDADRER FOR ANSATTE PÅ BAKS

 

En profesjonell ansatt for foresatte

  • Vi presenterer oss når vi tar telefonen
  • Vi hilser alltid
  • Vi er serviceinnstilte og behjelpelige
  • Vi er imøtekommende og oppsøkende
  • Vi informerer om hendelser med barna
  • Når vi ringer foresatte angående negativ adferd, legger vi det frem på en profesjonell og rolig måte ("Jeg vil gjerne informere deg om en episode med X på BAKS i dag")
  • Vi holder foresatte informerte via ukeplan, mail, hjemmeside og Facebook

 

En god voksenperson for barna

  • Vi hilser alltid på elevene
  • Vi sørger for at hvert enkelt barn blir sett og hørt
  • Vi er engasjerte og oppsøkende
  • Vi aktiviserer passive barn
  • Vi følger med på Vennebenken
  • Vi er synlige og har gule vester ute
  • Vi følger godt med på eget uteområde, men vi har øynene med på hele skolegården
  • Vi griper alltid inn i konflikter og forsøker å løse konflikten sammen med elevene
  • Vi gir elevene konstruktive tilbakemeldinger
  • Vi roser elevene når de lykkes og tar gode valg, og vi har fokus på positiv adferd
  • Vi er tydelige og konsekvente, og sørger for å ha klare regler for elevene
  • Vi er gode rollemodeller for barna